תואר ראשון בתקשורת

צעירים רבים מעוניינים לעבוד ולפתח קריירה בתחום התקשורת, לכן אין זה פלא כי הביקוש ללימודי תקשורת ממשיך להיות גבוה. בעשורים האחרונים הפכה התקשורת למרכיב חשוב ומרכזי בכל היבטי החיים, לרבות בתחומים כמו כלכלה, בריאות, פוליטיקה, חינוך, תרבות ורומנטיקה. אמצעי התקשורת בעידן הדיגיטלי ובהם גם הרשתות החברתיות הפכו לחלק מהותי ואינטגרלי בחיי האדם, וכדי להבין את עולם התקשורת העכשווי בעידן הניו מדיה ולהשתלב בעשייה התקשורתית חייבים לרכוש ידע וכישורים ייחודיים, עם דגש מיוחד על תקשורת דיגיטלית.

מה לומדים?

כדאי לדעת כי תואר ראשון בלימודי בתקשורת אורך שלוש שנים, ובמסגרת מסלול הלימודים יש להשתתף בקורסים מתחומי ידע שונים. תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה, קורסי בחירה, מעבדות תרגול, סמינריונים וסיורים. תוכנית הלימודים כוללת בין השאר קורסים כמו מבוא לתקשורת המונים, יסודות המבע הקולנועי, מבוא לסוציולוגיה, פסיכולוגיה חברתית, יסודות ההפקה באולפן הטלוויזיה, יסודות הפרסום, תקשורת דיגיטלית, תקשורת חזותית, תקשורת וטכנולוגיה, שיטות מחקר ועוד.

בשנה השנייה ללימודי תקשורת לתואר ראשון יש לבחור באחד מתוך חמישה מסלולי התמחות. מסלולי ההתמחות הינם:

  • תקשורת דיגיטלית וניו מדיה.
  • תקשורת אסטרטגית.
  • עיתונאות וכתיבת תוכן.
  • קולנוע וטלוויזיה.
  • רדיו והפקת תוכן.

אחד ממסלולי ההתמחות הפופולריים והמבוקשים ביותר הוא המסלול לתקשורת דיגיטלית וניו מדיה. במסלול ייעודי זה עוברים הכשרה מקצועית ומקיפה בכל תחומי התקשורת הדיגיטלית ובסיום הלימודים הבוגרים יכולים להשתלב בשוק העבודה במגוון תפקידי מפתח בתחומי המדיה השונים, עם דגש על עבודה מעניינת ומאתגרת במדיה הדיגיטלית העכשווית.

במסלול ההתמחות לתקשורת דיגיטלית וניו מדיה לומדים קורסים כמו התנהגות צרכנים, תקשורת שיווקית, פיתוח תוכן לערוצים הדיגיטליים, בניית אתרי אינטרנט, ניהול קמפיינים בערוצי הדיגיטל (פרסום ממומן), מחקרי שוק ועוד. הבוגרים רוכשים ידע תיאורטי מקיף ורב תחומי ובנוסף הם עוברים התלמדות מעשית המאפשרת להם לרכוש ניסיון בכלים המתקדמים ביותר, לכן הם מבוקשים בתעשייה ומשתלבים במהירות בתפקידי מפתח.

מה היתרונות של תואר ראשון בתקשורת?

בוגרי תואר ראשון בתקשורת זוכים לתואר יוקרתי ופותח דלתות המאפשר להם להשתלב בתחום ולפתח קריירה בעולם התקשורת העכשווי. חשוב לזכור כי עולם התקשורת השתנה לבלי הכר בגלל הרשתות החברתיות וכניסתן של טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. כדי להבין את עולם התקשורת ולעסוק בתחום חייבים לרכוש ידע תיאורטי, להכיר כלים מתקדמים ולפתח כישורים ומיומנויות על מנת להשתלב בענפי התקשורת והניו מדיה הכוללים טלוויזיה, רדיו, עיתונות, רשתות חברתיות, יחסי ציבור ודוברות באינטרנט, פרסום ושיווק.

התואר הראשון בתקשורת מקנה את כל הידע והכלים הדרושים כדי לעבוד בעולם התקשורת והניו מדיה, בדגש על מדיה חדשה ודיגיטלית. בעידן של היום הכלים הדיגיטליים הפכו להיות כלים מרכזיים בתחום התקשורת וניתן באמצעותם לאסוף מידע על גולשים ולקוחות פוטנציאליים, ללמוד על התנהגות צרכנים והתנהגות חברתית, להסיק תובנות ולהשפיע על אנשים.

התואר היוקרתי בתקשורת מבטיח שפע הזדמנויות עבודה, כשכירים או כעצמאיים, ומיד בסיום הלימודים ניתן להשתלב במגוון תפקידי מפתח בהתאם למסלול ההתמחות, וללא ספק התואר הראשון מקנה עדיפות ויתרונות רבים למועמדים, גם מבחינת המעסיקים.

מהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי לימודי תקשורת?

בוגרי לימודי תקשורת יוצאים לשוק העבודה עם תואר יוקרתי ופותח דלתות. הבוגרים יכולים לעבוד במגוון רחב של תפקידים בגופי התקשורת כמו טלוויזיה ורדיו, וכמובן גם בתחום הדיגיטל והניו מדיה. אפשרויות התעסוקה לבוגרי לימודי תקשורת כוללות בין היתר תפקידים כמו תקציבאי במשרד פרסום, פלנר, הפקת תוכן, יחסי ציבור, עריכת תוכן, עיתונאים, מנהלי מחלקות דיגיטל, כתבים, מנהלי קמפיינים במשרדי פרסום ובסוכנויות לפרסום ושיווק דיגיטלי, בניית אתרים, מנהלי מדיה, מפיקים, תחקירנים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *