סוגי ברזי מים למטבח

המטבח בבית נחשב לחלל מרכזי בנכס לכן כאשר מתכננים לבצע שיפוץ בדירה או בבית הפרטי נהוג להשקיע משאבים רבים בעיצוב ובשדרוג המטבח, בדגש על ארונות קיר, משטחי עבודה משיש או מחומרים איכותיים ועמידים אחרים, אי מרכזי, אריחי חיפוי, ריצוף מחדש או בהדבקה, צביעת הקירות, כיור, מכשירי חשמל ייעודיים וכמובן אין לשכוח ברז מעוצב ופרקטי, מאחר שכיום יש מגוון רחב של דגמי ברזי מים המיועדים למטבח.

בשנים האחרונות הפכו ברזי המים למטבח לאלמנט עיצובי חשוב ומרכזי, וחשוב לזכור כי ברז המים משמש את הדיירים למילוי קומקום מים חשמלי וסירים, להדחת כלים, לשטיפת ידיים, לשטיפת ירקות ופירות, לניקיון כללי ועוד. הברז מהווה את אחד מהאלמנטים החשובים והמרכזיים ביותר במטבח הביתי ורוב הפעילות במטבח סובבת סביב ברז המים. לכן, יש לבחור נכון ברז למטבח ויש דגמים שונים בשלל עיצובים לבחירה, אך לכל ברז יש יתרונות וחסרונות, לכן הבחירה עשויה להיות מעט מורכבת ומבלבלת. אם מחפשים פתרון איכותי למטבח כדאי לשקול בר מים תת כיורי עם ברז מעוצב על השיש המבטיח מים איכותיים, צלולים ונטולי מזהמים, וכך נהנים ממים ראויים וטעימים יותר.

כללי זהב לבחירה נכונה של ברז מים למטבח

כאשר בוחרים ברז מים למטבח ישנם מספר גורמים שיש להתייחס אליהם. הפרמטרים העיקריים לבחירת ברזי מים למטבח הם:

  • פונקציונליות – ברז המים חייב להיות פונקציונלי ונוח לשימוש, לספק זרימה יציבה ועקבית של מים בטמפרטורה הרצויה, והברז חייב להיות בעיצוב ובמיקום אידיאלי המאפשר לשטוף כלים, ירקות ופירות, לנקות את הכיור, למלא קומקום וסירים בקלות ועוד.
  • שליטה נוחה בזרם ובטמפרטורת המים – רצוי לבחור ברז מים איכותי המאפשר שליטה נוחה ופשוטה בטמפרטורת ובזרם המים. יש דגמים מתקדמים של ברזים למטבח עם מנגנון בקרה נפרד למים הקרים ולמים החמים, כמו דגמים של ברזי ידית כפולה, אך בדרך כלל בוחרים בברז עם ידית אחת המערבב את המים החמים והקרים, משיקולי נוחות.
  • עיצוב – ברזי המים מגיעים בשלל עיצובים וגדלים לבחירה, וכדאי לבחור בברז יחסית גבוה כדי לאפשר ניקוי יעיל של הכלים ושטיפה נוחה של ירקות ופירות, כמו גם מילוי סירים וקנקנים באופן נוח ומהיר יותר.
  • איכות חומרים – הברז במטבח נמצא בשימוש תכוף לכן חשוב לבחור מוצר איכותי העשוי מחומרי גלם עמידים וחזקים, ומומלץ להימנע מברזים פשוטים המיוצרים מחומרים זולים מאחר שהם גורמים לנזילות ולבעיות אחרות.
  • מחיר ואחריות – עלות הברז למטבח מהווה גורם מרכזי בבחירת הברז החדש, אך חשוב לזכור כי לא בכל יום מחליפים ברזים בבית. יש להתייחס גם לתקופת האחריות וכדאי לדעת כי היצרנים המובילים מציעים אחריות ארוכה על הברזים שלהם, לעיתים עד עשר שנות אחריות.

סוגים נפוצים של ברזי מים למטבח הביתי

ברז קיר – הברז מותקן על הקיר שמעל הכיור במטבח, ויש להתקין אותו בדיוק מול מרכז הכיור, בדרך כלל בגובה של כ-20 ס”מ מעל חיפוי השיש כדי להשתמש בו בנוחות.

ברז פרח – דגם זה נפוץ מאוד, בין היתר בכיורים בחדרי הרחצה והשירותים, הוא מצויד בידית אחת וצורתו מזכירה גבעול מכופף כמו של פרחים. את הברז מתקינים על משטח השיש, אפשר גם בקיר, והברז חייב לבלוט לפחות 10 ס”מ מהקיר.

ברז שתי ידיות – בעבר היה דגם זה שכיח מאוד במטבחים והוא מציע עיצוב קלאסי ומרשים למטבח, אך הוא נחשב לפחות נוח לשימוש בגלל הצורך להשתמש בשתי ידיות (מים חמים ומים קרים).

ברז נשלף – הברזים הנשלפים הפכו לכוכבי המטבח בעשור האחרון, זהו ברז פרקטי ופונקציונלי המגיע עם צינורית גמישה וכך ניתן להגיע עם ראש הברז לכל הפינות בכיור, ניתן למלא סירים בקלות, לנקות משטחים ולשמור על כיור נקי ומבריק.

ברז של בר מים תת כיורי – דגם חדש יחסית המבטיח נוחות מקסימלית ומים מסוננים וצלולים לשתייה, לניקיון וכל שימוש אחר. מתקן סינון המים נמצא מתחת לכיור במטבח ויש לקדוח בשיש כדי להתקין את הברז בסמוך לכיור, בהתאם למיקום המבוקש על ידי הלקוח.

קרדיט לתמונות PIXABAY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *